Oooooslo

Då var det ännu ett tag sen sen jag uppdaterade igen. Glömmer nästan bort ibland att jag ens har en blogg men nu är det på tiden att skriva en skvätt. Som vanligt så går tiden fort, jag har hunnit fylla 20, gått på bolaget för första gången, hunnit fira att prövotiden gått ut på körkortet och varit en snabbvisit till Norge.
Skickade en ansökan till ett jobb förra veckan och i fredags så ringer arbetsgivaren mig och frågar om jag kan komma på anställningsintervju till veckan. Så självklart skulle jag åka. Tog flyget över till grannlandet i måndags, gick på sight-seeing i Oslo och tisdagmorgon gav jag mig iväg, rätt så nervös, till min förhoppningsvid blivande arbetsplats...
Intervjun gick hur bra som helst, dom var tre stycken plus jag och dom var supertrevliga. När vi hade pratat klart talade jag om att jag kunde börja i början av januari om det skulle vara intressant, vilket han då säger, "då säger vi att du börjar 2a januari", jag fattade inte på en gång vad han sa och såg frågande ut, "Ja, du får jobbet". Vilken lättnad, det kändes hur bra som helst! Nu är det fullfart mot Oslo som gäller efter nyår. Ska bli himla roligt, håller på leta bostad så förhoppningsvis ska det dyka upp något lämpligt. Vilken mysig stad!

Och just det, hör och häpna, jag har ju faktiskt börjat gymma! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback